Historic

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΣΠΟΝΣΟΡΕΣ ΝΙΚΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

Τοus mecenes-Όλοι μαικήνες. Από το όνομα του Ρωμαίου Γάϊου Κίλνιου Μαικήνα που έζησε τον 1ο αιώνα π.Χ. και ήταν γνωστός ως προστάτης των καλλιτεχνών

Σπόνσορες & "Πρεσβευτές"

Δεν είναι η πρώτη φορά που το μουσείο του Λούβρου καταφεύγει στη μέθοδο του crowdfunding για να να χρηματοδοτήσει πολυδάπανα σχέδιά του. Το 2010 είχε συγκεντρώσει με την ίδια μέθοδο 1,3 εκατ. € προκειμένου να αποκτήσει το έργο «Οι τρεις Χάριτες» του Λούκας Κράναχ του πρεσβύτερου, ενώ το 2011 αγόρασε δύο αγαλματίδια του 13ου αιώνα με 800.000 € που μαζεύτηκαν με τον ίδιο τρόπο.

Εντυπωσιακή υπήρξε η ανταπόκριση του κόσμου στη δημόσια έκκληση του μουσείου για συγκέντρωση οικονομικών πόρων προκειμένου να καταστεί δυνατή η συντήρηση της Νίκης.

«Tous mecènes!»-«΄Ολοι μαικήνες!», ήταν το μήνυμα που απηύθυνε το μουσείο τον Σεπτέμβριο του 2013 σε απλούς ανθρώπους, επισκέπτες του μουσείου ή λάτρεις του συγκεκριμένου έργου προκειμένου να τους προτρέψει να συμβάλουν στη συγκέντρωση του 1 εκατ. € για την αποκατάστασή του. Σε χρόνο ρεκόρ, μέσα σε 3 μήνες, είχε συγκεντρωθεί το ποσό. Σήμερα το μουσείο ευχαριστεί εγκάρδια τους 6.700 σπόνσορες που έσπευσαν να συνεισφέρουν καθώς και τους 289 «πρεσβευτές» οι οποίοι ανέλαβαν να διαδώσουν την έκκληση του μουσείου μέσω του Facebook και να συγκεντρώσουν τουλάχιστον 200 € έκαστος.

«Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε όποιον το επιθυμεί να γίνει "εταίρος" σε αυτή τη μεγάλη επιχείρηση του Λούβρου», έλεγε ο πρόεδρος και διευθυντής του μουσείου Ζαν-Λικ Μαρτινέζ. Με ένα μικρό, έστω, αντάλλαγμα. Ανάλογα με το ποσό της προσφοράς τους, οι σπόνσορες θα κέρδιζαν προνόμια: από μία δωρεάν επίσκεψη, ως μία ετήσια συνδρομή για το μουσείο.

Φωτο: "Jean Luc Martinez.Πρόεδρος Μουσείου Λούβρου" samothraki.com

Στην περίπτωση της Νίκης της Σαμοθράκης, η συντήρηση και η αποκατάσταση, δεν θα ήταν εφικτή αν επαφιόταν μόνο στη συνδρομή των ανώνυμων φιλότεχνων, (οι οποίοι μπορούν πλέον να δουν το όνομά τους να αναγράφεται στο site του μουσείου). Τα 3 εκατ. € από τα 4 εκατ. € που χρειάστηκαν συνολικά, διατέθηκαν από τρεις μεγάλους χορηγούς. O βασικότερος η Nippon Television Holdings (ιαπωνική εταιρεία των media και δημιουργίας περιεχομένου), η οποία συμμετείχε μεταξύ άλλων και στην προγενέστερη συντήρηση της Αφροδίτης της Μήλου. Επίσης ο επιχειρηματίας Μαρκ ντε Σαριέρ (CEO της γαλλικής εταιρείας Fimalac, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών μέσω της Fitch Group) και η τράπεζα Bank of America Merrill Lynch, η οποία μέσω του Προγράμματος Συντήρησης Τέχνης (Art Conservation Project), συνεισφέρει στη διατήρηση σπουδαίων έργων από όλον τον κόσμο.